- Michael Logan ve Robert Thoeren’in (1903 – 1957) birlikte yazdıkları bir hikayeden 1959 yılında Billy Wilder’in (1906 – 2002) yönetmenliğinde filme çekilen ve Aralık 1959 yılında Yurdumuzda Gösterilen “Some Like It Hot” (Bazıları Sıcak Sever) isimli filmden uyarlama. Bu filmin başlıca oyuncuları dünya sinemasının unutulmaz oyuncularından Marilyn Monroe (1926 – 1962), Tony Curtis (1925 – 2010), Jack Lemon (1925 – 2001) ve George Raft (1895 – 1980) bulunmaktadır.
1) Fıstık Gibi Maşallah (1964) Senaryo ve Yönetmen: Hulki Saner Görüntü
Yönetmeni: Kriton İlyadis, Yapım: Saner Film/Hulki Saner
Oyuncular: Türkan
Şoray, İzzet Günay, Sadri Alışık, Vahi Öz, Mualla Sürer, M. AliAkpınar, Feridun
Çölgeçen, Asım Nipton, Hasan Ceylan, Cevat Kurtuluş, Ayla Aysun (Sunal)
KONU; Naci ile Fikret
çok iyi anlaşan yakışıklı, muzip iki genç arkadaştırlar. Ama paraları yoktur.
Naci hep üçkağıtçılık peşindedir. Bazen zengin kadınlarla gezmekte olan;
“felçli bir arkadaşım var, “fakir bir aile var” diye numaralar yapıp para
koparmaktadır. Fikret paraları görünce “”hadi kiramızı ödeyelim, bakkala kasana
borcumuzu verelim”” der ama Naci onu kumara sürükler daha çok kazanacağız ümidi
ile yine bütün parayı kaybeder. Bir seferinde gel şu ceketlerimize oynayalım
diye Fikret””i kandıran Naci, her ikisini de ceketsiz bırakmıştır. Bu iki
kafadar, EŞEK ARILARI diye bir grup kurup pavyonda komedyenlik yapmakta, Naci
akordeon, Fikret darbuka çalmaktadır. Çalıştıkları pavyonun patronu uyuşturucu
kaçakçılığı da yapmaktadır. Patron yeni gelen malın başka bir yere saklanması
için emir verir. O sırada bizim iki arkadaş haftalıklarını istemek için
gelirler, patron “”atın şunları dışarı”” diye emir verir ve paraları ödenmez,
kovulurlar. Polisler zaten yazıhaneyi basmışlardır. Yeni gelen malı ararlar
bulamazlar, bu karışıklık içinde Naci ve Fikret yine işsiz kalmış, yeni iş
peşine düşmüşlerdir. Naci gazetede “”Mavi Kelebekler””
saz heyetine bir akordeoncu ve darbukacı alınacağını okur, bu işe koşa, koşa
gidip müracaat ederler. Ama patron Rıza onları görünce katıla, katıla gülmeye
başlar. Bu saz heyetinin yalnız kadınlardan oluştuğunu, Kuşadası””nda bir
otelin açılışına bu grubun gideceğini anlatır. Katiller onları tanıdıkları için
24 saat içinde yakalayıp öldürme kararını verirler. Naci ve Fikret kılık
değiştirelim, sakal bırakalım diye düşünürlerken akıllarına saz heyetine aranan
iki kadın gelir. Naciye ile Fikriye adı altında İzmir vapurundadırlar. Tam
kamaralarını ararken güzel bir genç kızla karşılaşırlar. Bu solist Gülten””dir.
Koroyu idare eden Bedia Hanım kızlara hem kamara numaralarını vermekte, hem de
bazı kuralları hatırlatmaktadır. Kızlar Fikret””i heyecanlandırmıştır. Naci ona
devamlı “”Ben kızım, ben kızım dersen kendini onlar gibi görürsün”” diye tembih
eder. Kendiside uzun saçlı, buğulu siyah gözü ile Gülten””e hayran olmuştur.
Bir gün gizli sigara içen Gülten, sigara paketini düşürür. Bu kabahati Fikriye
üstüne alır. Gece odasına gelen Gülten, Fikriye””ye sigara olayını aldığı için
teşekkür eder. Grup otobüsle Kuşadası””na gelir, otele yerleşirler.
Fikriye””nin bavullarına Yaşlı zengin adam yardım eder, O da bu oteldedir.
Adamın milyoner Horoz Nuri olduğu anlaşılır. Gülten yerleşir yerleşmez
bizimkilerinin odasına gelir. “”Denize gidelim”” diye ısrar eder. Fikriye hemen
kabul eder. Havuzda çok eğlenen Fikriye, topu deniz kenarına kaçırır, Gülten
kızar, “”sen al”” diyen Fikriye””nin sözünü yine de dinler. Top deniz kenarına
yuvarlanmış, bir şezlongun yanında durmuştur. Şezlongda oturan denizci şapkalı,
gözlüklü adam Naci””den başkası değildir. O sırada Fikriye de Gülten””in yanına
gelir, ve Naci””yi tanır, tabii ses çıkarmaz. Beraber otele dönerler. Gülten
koşa, koşa bu haber Naciye””ye vermek ister. Ama o ortalarda yoktur. “”herhalde
bu kız çok kıskanç, o da mı milyoner avında nedir?”” diye düşünürken
Naciye””nin sesi banyodan gelir. Akşam ön masada Nuri Bey onları izlemektedir.
Naci gelmediği için Gülten üzgündür. Ama Nuri Bey””in Fikret””e gönderdiği
şampanyayı Naciye, Gülten””e genç adamdan gelmiş gibi verir. Yine Naci erkek
kılığındadır. Programın bitiminde Gülten””i villaya davet eder. İşinin çok
olduğunu, programı kaçırdığını ve gazetelere geçmemek için onunla gizli
buluştukların söyler.”
2) Fıstık Gibi (1970) Yönetmen: Hulki
Saner, Foto Direktörü: Mengü Yeğin, Kameraman: Cemal Yılmaz, Asistan Rejisör:
Oksal Pekmezoğlu, Sesleri Alan: Necip Sarıcıoğlu, Set Amiri: Nejat Buvan,
Yardımcıları: Ahmet Ballı, Hasan Bayburt, Işık Şefi: Recep Köseoğlu,
Yardımcılar: Engin Dağdelen, Çetin Uzun, Şarkılar: Belkıs Özener (Fıstık Gibi –
Ben Ettim, Sen Etme – BirBaşka Sevgiliyi Sevemem), Prodüksiyon Amiri: Şerif
Ablak, Prod. Ast: Kadir Akgün, Laboratuar: Selahattin Kaya, Hasan Ördek,
Abdurrahman Tepetam, Ahmer Ergürsel, Hüseyin Kuğu, Montaj-Senkron, _Negatif
Montaj: Aleko Alexandru, Yapım: Saner Film/Hulki Saner, (Lale Film Stüdyosunda
Seslendirilmiş, Saner Stüdyosu Renkli Laboratuarında hazırlanmıştır).
Oyuncular: Sadri Alışık, Yusuf Sezgin, Feri Cansel, Avni Dilligil, Mualla Sürer, Renan Fosforoğlu, Cevat Kurtuluş, Asım Nipton, M.Ali Akpınar, Süheyl Eğriboz, Hakkı Kıvanç, Orhan Aykanat, Niyazi Vanlı,
Konu: “Mafyanın
adamları kendilerini ihbar eden adamlardan birini gazinoyu basarak öldürürler,
arkalarında şahit bırakmamak için herkesi öldürürler, Naci ile Fikret
gizlemişlerdir. Fakat yakalanırlar. Bir şey görmediklerini söylerler. Mafya
lideri bunları daha önceden tanımaktadır. Naci ile Fikret kaçarlar. Polis
sirenlerini duyan adamlar kovalamazlar. Naci ile Fikret yakalanmamak için bir
çıkış yolu ararlar. Naci ve Fikret yine işsiz kalmış, yeni iş peşine
düşmüşlerdir. Naci gazetede ,Mavi Kelebekler, saz heyetine bir akordeoncu ve
darbukacı alınacağını okur, bu işe koşa, koşa gidip müracaat ederler. Ama
patron Rıza onları görünce katıla, katıla gülmeye başlar. Bu saz heyetinin
yalnız kadınlardan oluştuğunu, Kuşadası’nda bir otelin açılışına bu grubun
gideceğini anlatır. Katiller onları tanıdıkları için 24 saat içinde yakalayıp
öldürme kararını verirler. Naci ve Fikret kılık değiştirelim, sakal bırakalım
diye düşünürlerken akıllarına saz heyetine aranan iki kadın gelir. Naciye ile Fikriye
adı altında İzmir vapurundadırlar. Tam kamaralarını ararken güzel bir genç
kızla karşılaşırlar. Bu solist Gülten””dir. Koroyu idare eden Bedia Hanım
kızlara hem kamara numaralarını vermekte, hem de bazı kuralları
hatırlatmaktadır. Kızlar Fikret’i heyecanlandırmıştır. Naci ona devamlı ,Ben
kızım, ben kızım dersen kendini onlar gibi görürsün, diye tembih eder.
Kendiside uzun saçlı, buğulu siyah gözü ile Gülten’e hayran olmuştur. Bir gün
gizli sigara içen Gülten, sigara paketini düşürür. Bu kabahati Fikriye üstüne
alır. Gece odasına gelen Gülten, Fikriye’ye sigara olayını aldığı için teşekkür
eder. Gazinoda villaya gitmeyi kabul etmeyen Fikriye orkestra eşliğinde Avni
bey ile dans etmektedir. Avni Bey hayatından çok memnundur. Gazinoyu
kapatmıştır. Otele eski katil patron ve adamları gelmiştir. Naciye ve Fikriye
onları görür. Adamlar da onları o kılıkta bile tanımışlardır. Tam yakalayıp
götürürlerken, bizimkiler kaçar. Odalarında toparlanmaktadırlar. Naciye,
Gülten””i odasından erkek sesiyle telefonla arar ve iş için hemen İstanbul””a
gideceğini söyleyip veda eder. Bu arada gangsterler Fikriye ile Naciye””yi yine
görmüş ve kovalamaya başarmışlardır. Dans pistine kaçan bizimkiler figürler
arasında onları tekmeleyip durmaktadırlar. O sırada Avni Bey gelir, ateş etmeye
başlar. Gülten de dışarıdadır, hep beraber arabaya binerler. Naciye peruğunu
çıkarır ,Ben kumarbaz, beş parasız, yalancının biriyim,dedikçe, Gülten ,Tek bir
şeyimiz var, o da aşkımız, diye mutluluktan uçmaktadır. Fikriye abrayı kullanan
Nuri Bey””in yanında devamlı kendisi ile ilgili kötü şeyler söyler. Sigara
içtiğini, kötü mazisini anlatır. Avni Bey hep , kabulümsün demektedir. Peruğu
çıkarıp , ama ben erkeğim hem de sapına kadar, deyince, Avni Bey ,o kadar kusur
kadı kızında da bulunur, deyip arabayı sürer.
3) Plajda (2008) Yönetmen: Murat Şeker, Senaryo: Murat Dişli ([1]) , Görüntü
Yönetmeni: Murat
Tuncel, Müzik: Serhat Ersöz, Yapım: Plato Film/Sinan
Çetin, Mehmet N. Karaca,
Kurgu: Hamdi Deniz, Deniz Kayık, Montaj Asistanı: Can Şenyol, Reji Asistanları: Selami Genli, Onur Koçal, Serap Atalay, Deniz Tokcan, Kamera Asistanları: Özgür Gür, Barış Yiğit, Orçun Kaptan, Ses Tasarım: Nurkut Özdemir, Basın: Nejla Tiryaki, Işık Şefi: Bilal Tanrıver, Prodüksiyon Amiri: Engin Tosun, Prodüksiyon Asistanları: Cihat Onat, Peri Avunç, Öner Sayın, Dündar Kutlubay, Kostüm Sorumlusu: Elçin Canbaz, Kostüm Asistanları: Hasan Süzer, Tolga Polat, Gül Ersoy, Kuaför: Şahin Gül, Kuaför Asistanları: Suat Batal, Ömer Terzi, Mahmut Terzi, Makyöz: Ebru Kızıltan, Makyöz Asst.: Nalan Zeynep Yalgın, Ses Kayıt: Samet Yılmaz, Orhan Koçalan, Set Amiri: Kenan Baydemir, Set Asst.:Doğan Gül, Suat Magnum Operatörü: Benan Baydemir, Mustafa Güneş, Işık Asistanları: Ahmet Cenk Acar, Eyüp tanrıver, Anıl Ercenk, Michael Angls, Ulaşım: Musa Akdağ, Mustafa Güneş, Halil Güneş, Yaşar Sözkesen, Uygulayıcı Uygulayıcı Yapımcı: Barış Ayaztaş, Koordinatör: Onur Çakaloz, İdari yapımcı: Petek Kardağ, Finansman: Turgay Akın, Taylan Çetin, Fono Film koordinatör: Turan Tokel, Ses Dizayn: Nurkut Özdemir, Atmosfer Ses Kurgu, Kerem Aktaş, Dolby Optik Ses Aktarım: Eyüp Yıldız, 35mm negatif kayıt Operatörü: Şafak Mıhlaç, Negatif Color Correction: Erol Şahin, Laboratuar Teknik Sorumlusu: Erkan Aktaş, Kopya Baskı: Zekeriya Yalçın, Osman Yıldız, Çağlar Özlek, Burak Çapur, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç, Ali Komaz,
Kurgu: Hamdi Deniz, Deniz Kayık, Montaj Asistanı: Can Şenyol, Reji Asistanları: Selami Genli, Onur Koçal, Serap Atalay, Deniz Tokcan, Kamera Asistanları: Özgür Gür, Barış Yiğit, Orçun Kaptan, Ses Tasarım: Nurkut Özdemir, Basın: Nejla Tiryaki, Işık Şefi: Bilal Tanrıver, Prodüksiyon Amiri: Engin Tosun, Prodüksiyon Asistanları: Cihat Onat, Peri Avunç, Öner Sayın, Dündar Kutlubay, Kostüm Sorumlusu: Elçin Canbaz, Kostüm Asistanları: Hasan Süzer, Tolga Polat, Gül Ersoy, Kuaför: Şahin Gül, Kuaför Asistanları: Suat Batal, Ömer Terzi, Mahmut Terzi, Makyöz: Ebru Kızıltan, Makyöz Asst.: Nalan Zeynep Yalgın, Ses Kayıt: Samet Yılmaz, Orhan Koçalan, Set Amiri: Kenan Baydemir, Set Asst.:Doğan Gül, Suat Magnum Operatörü: Benan Baydemir, Mustafa Güneş, Işık Asistanları: Ahmet Cenk Acar, Eyüp tanrıver, Anıl Ercenk, Michael Angls, Ulaşım: Musa Akdağ, Mustafa Güneş, Halil Güneş, Yaşar Sözkesen, Uygulayıcı Uygulayıcı Yapımcı: Barış Ayaztaş, Koordinatör: Onur Çakaloz, İdari yapımcı: Petek Kardağ, Finansman: Turgay Akın, Taylan Çetin, Fono Film koordinatör: Turan Tokel, Ses Dizayn: Nurkut Özdemir, Atmosfer Ses Kurgu, Kerem Aktaş, Dolby Optik Ses Aktarım: Eyüp Yıldız, 35mm negatif kayıt Operatörü: Şafak Mıhlaç, Negatif Color Correction: Erol Şahin, Laboratuar Teknik Sorumlusu: Erkan Aktaş, Kopya Baskı: Zekeriya Yalçın, Osman Yıldız, Çağlar Özlek, Burak Çapur, Film Yıkama: Yahya Öztürk, M. Mustafa Oruç, Ali Komaz,
Oyuncular: Gürgen Öz, Sarp Apak, Tuba
Ünsal, Turgay Tanülkü, Güçlü Yalçıner, Aydoğan Oflu, Fatih Koyunoğlu, Tuğçe
Ersoy, Seranay Sarıkaya, Uğur Bilgin, Tuğçe Ersoy, Onur Buldu, Cumhur Öz, Yaşar
Sözkesen, Yasin Gönenç, Yana Kolesnik, Yasemin Serin, Buket Yürük, Betül
Yıldız,
Konu: İki
kafadar olan Cem ve Ali dj'lik yaptıkları bir partide mafya hesaplaşmasının
ortasında kalırlar. Ne yapacaklarını bilemeyen ikili kostüm odasinda buldukları
kadın kıyafetlerini giyerek olaydan yırtmaya çalışırlar. Ama mafyanın sapık
elemanı onları alıp bir tatil köyünde alıkoyar ve ikili bir anda kendilerini
bir otelde animatör olarakbuluverir. Otelden kaçma girişimlerinin ilkinde
güzellik yarışması için otele gelen 20 kızı gören ikili donakalır. Cennette
bile bulmayacakları ortamdan uzaklaşmak istemezler. Ama kız tavlamak da kadın
kılığında yaşamak da zordur. İkinci kez otelden kaçma girişimlerinde ise
güzellik yarışmasını takip için otele gelen televizyon ekibinden Cansu ve
Ebru'ya görür görmez aşık olan ikili yine otelde kalır. Bu arada mafya da otele
gelir. Bir yanda sürekli kılık değiştirip kızları tavlamaya çalışan Cem ve Ali
bir yanda güzellik yarışması diğer yanda ise tehlikeli bir mafya otelin altını
üztünü getirir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder